En glad Smurf-Lucia!!!

Dagen började med att man steg upp i mörkret vid 07.00 och tittade på luciat på SVT2 och drack kaffe och åt lussebullar och papperkakor med hela kollektivet, så mysigt :)
När det var slut så fixade jag till mig och packade ihop allt till jobbet och stack sedan till jobbet för att börja dagen med veckomötet 09.30.

Sen kom barnen och vid halv två gick vi upp på vinden för att ändra karaktär lite..
Det är tydligen en tradition på jobbet att varje år så går personalen lucia för barnen istället för tvärt om, bara det att dem gör det apsolut inte traditionellt!
Och ni vet hur jag har tjatat om smurfar ett bra tag nu? Det är för att vi bestämde oss för att gå luciatåget utklädda som SMURFAR!
Så det har vi pysslat med i några veckor, (mycket jag) köpte kläder, färgade allt som skulle vara blått och rött (fanns inte i rätt färger så vi köpte i vitt) , sen målade vi oss och förvandlade oss till smurfar, givetivs lite ''lucieaktigt'' med glitter och stjärna ;)

Tada! Från vänster : Nettan som Musiksmurfen, jag som Smurfan, Anders som Gammelsmurfen, Simon som Glasögonsmurfen, Adrian som Bittersmurfen och längst fram Jonny som Klantsmurf!

Här är vi ''in action'' och lussar för barnen (som sitter runt om oss) barnen älskade verkligen våra smurfar!

tja.. här är mitt jobbgäng ;)

Om ni någonsin undrat hur jag skulle se ut som smurf så får ni svaret här :



Vist var jag fin som Smurfan?
Barnen sa att dem först inte kände igen mig, att det tog ett tag innan dem förstod att det faktist var jag som var smurfan ;) Då är det en bra utklädnad! ;)

Tror kollegerna också hade det ganska roligt, lät så på dem ;) Och förälldrarna som fick nyss om det blev väldigt intresserade och ville se bilder (och någon förällder såg tillochmed oss)

Så när jag kom hem tog jag en välbehövs duch och slappar nu i min mysiga one piece ;)