Gontarunda och chiliglögg!

Klockan 08.00 satte vi oss i bilarna och körde iväg för våran årliga gontarunda. Var otroligt blåsigt och kallt ute, men det hindrar inte oss ;)

Och syster/Leah kom med det man beställt från jultidningarna, visade sig att jag beställt en julkak/godis bok (hade helt glömt bort vad jag beställde) Så nu blev jag riktigt sugen på att julbaka också!
Och jag kom ihåg att lämna tackkort och nyårsinbjudan! Är mycket stolt!
Däremot glömde bodil bort peruken, så vi får hoppas jag får den innan tisdag!! Kanske om hon kommer hit och pysslar imorgon? Annars på måndag?

Fick köpt en hel del roliga och fina grejer, kan säga att det blev bland annat till julpyssel, julskivor, julpapper och sen faktist några saker som inte har med julen att köra som nessesärer och adressbok, och det är alltid roligt att få umgås med familjen!
Tack för en trevlig dag :)
Och min fina guddotter Leah köpte en så söt liten nalle till mig. Blev så rörd! Tack finaste Leah <3

Nallen har jag döpt till Tommy! ;)


När vi kommit hem och packat upp alla grejer så gjorde vi oss lite glögg. Idag provade vi en ny smak, Mandarin och chilismak, mycket gott faktist. Kommer nog köpas hem till nästa jul!

Sen hade jag julkänslan hos mig så jag bestämde jag mig för att slå in dem första julklapparna!
Tog fram alla papper (har ca 30 rullar med olika julpapper) och alla snören (i ca 30 olika färger) och ettiketter och delare och tejper och pennor och saxar och lådor, och så en massa julklappar!

Ser ganska litet ut här på bilden, men det tar mycket mer plats i verkligheten!

Lite av mina snören och papper ;) Tycker så mycket om det!!!

Efter ett par timmar, och kanske 15(?) färdiga inslagna julklappar så fick jag packa ihopa och städa undan för det var dags för kvällsmat.
Efter middagen och kvällens avsnitt av Så mycket Bättre, så spelade vi lite spel här i kollektivet (som mamma vann) Och nu börjar man känna att sängen kallar!
Imorgon blir det julmarknad och sen julpyssel i kollektivet, ska bli riktigt roligt! :)