Melonia!

Jobbet gick fort idag, jobbade bara mellan 12.00-16.30, och då var det bara en massa julpyssel som gällde ;)

Idag vann jag förresten 100kr på min bingo-julkalender som jag fått av mamma, mycket roligt :) Sen berättade mamma att hon vunnit en poncho till mig som ska komma i nästa vecka! Också mycket roligt :) Ni får en bild sen när ponchon anlänt ;)

Sen så blev kvällens planer lite ändrade, jag och syster skulle gått tillsammans och titta på teatern Resan till Melonia på Helsingborgs stadsteater, men lille zacharias blev sjuk så hon kunde inte följa med :(
Snäll make som jag har så följde han med mig istället!





En väldigt rolig pjäs med en otroligt snygg scenografi :) helt överraskade blev vi båda två. Så det kändes jätte roligt att få se den. Gå och se den om ni gillar teater där det är riktigt ''teatervärld'' på scenen med fantastiska scenlösningar! Roligt :)

Efter pjäsen gick vi till subway och köpte hem mat till oss. Kan säga att det var inte helt lätt att gå o helsingborg med den blåsten vi har här nu. Det är ju storm här nere igen (dock inte lika farligt som den förra)
Sen fick man köra försiktigt hem och hålla i ratten för det blåste bra på motervägen!
När vi kom hem så åt vi goda baguetter och tittade på en del av sherlock holmsfilmen. Jag har ännu inte fått se den så nu började vi. Men får fortsätta på den i morgon kväll istället för nu är klockan ganska mycket och vi ska upp tidigt igen i morgon för då är det Gontarunda som gäller!!!
(För er som inte fattar vad jag menar med gontarunda så är det en tradition vi gör i familjen där vi åker runt till vissa speciella butiker och inhandlar julklappar och julsaker)

Så nu blir det till att hoppa i sängen (som nog är lite kall ibörjan efterssom det är riktigt kallt i detta huset nu pgr att det blåser så mycket ute) Men det har varit en väldigt bra dag idag, hoppas att helgen fortsätter i samma spår! :)