Nytt jobb och julegran!

Idag fick min käre make besked om att han har fått ett jobb!!! Han var på arbetsintervjuv igår och idag ringde dem och sa att han fick jobbet. Så i Januari så börjar han som barnskötare/pedagog på en förskola i Kulturp! Är så otroligt glad för hans skull :) Också lite roligt att vi faktist nu kommer ha samma arbetstitel, haha ;) Som en kollega sa : Det tycks gå i er nybildade familj!


Och i går så skulle jag klä våran lilla gran men det gick inget bra. Efterssom vi bor i kollektivet så finns det ingen plats för våran stora gran, så vi fick låna en liten gran av mamma (som nog varit min när jag var mindre) och när jag skulle klä den igår så visade det sig att ljusslingan inte fungerade. Och jag älskar julen så och för mig betyder en gran ganska mycket, och så är jag inne i en period då jag mår lite sämre, och så är jag trött och småstressad, så jag kände bara att jag ville börja störtböla på en gång, men som tur var så behövde jag inte det för mannen och mamma intygade mig att vi skulle fixa det.
När jag kom hem idag så skulle vi igentligen åkt till mormor för en fika, men mamma var förkyld och ville då inte åka dit, utan istället hade hon planerat att vi skulle leta upp en ny gran eller en ljusslinga till mig så jag kunde få min gran på rummet. Det gick ju givetvis jag med på ;)
Så vi åkte in till maxi, dömm till vår förvåning för där fanns varken små granar eller miniljusslinga, inte heller hade Ö&B något av det vi letade efter. Till sist bestämde vi oss för att ändå ta en snabb runda in på willys och kolla, vi var ju ändå där.. Och där inne fanns en miniljusslinga, 20 färgade ljus! Precis vad jag ville ha :)
Så snälla mamma köpte den till mig, och ett snyggt lila glitter till granen med :) TACK älskade mamma!
Hon bjöd även på en mysig fika på tastey house, gott var det, och mysigt :) Tack för det med :)

Sen fick jag hjälp av Robin att fixa så jag kunde klä granen, här är resultatet:

Lila glitter, guldiga och några färgade kulor, färgat ljus, röd stjärna och godis givetvis :)

Så här ser det ut på vårat rum nu :) Nu är det verkligen julkänsla hos oss :):):)


En fin minijulgran, god fika med mamma, och maken har fått ett jobb som han ville ha.. Behöver jag säga annat än att detta varit en bra dag???
MEN nu måste jag gå och lägga mig, jag börjar ju 07.00 imorgon! Bums i säng!