Hälften vunnit..

Gud vad mycket skönare torsdagarna blir när solen börjar gå upp lite tidigare!
Fortfarande jätte jobbigt att gå upp (är verkligen inte morgon människa!) och tråkit att åka tidigt till jobbet. Men ungefär samtidigt som man skickade barnen till skolan idag så började solen komma upp.
Annars brukar jag vara död ungefär då, tröttheten brukar vara så stark att jag oftast fått vila genom en powernap för att orka vidare, men nu kom solen och ljuset och behövet att vila fanns inte alls på samma sätt. Åt min lilla macka (frukost) och sen började jag städa direkt!
Gick kanon. Så det är ju så mycket lättare att genomgå torsdagen om bara solen är med mig ;)

(dock råkade jag damsuga upp något stort runt, så nu suger damsugarn nästan ingenting. Men hittar inte var föremålet sitter någonstanns så jag kan inte ta ut det!) Hoppas det fixar sig!


Och nu har jag fem arbetstimmar kvar! Sen ska jag hem och fortsätta packa.
Mamma och Robin ska iväg på kurs på körskolan, så Robin kan få börja övningsköra sen. Känns roligt att det äntligen kickar i gång, vill så gärna att Robin skaffar sitt körkort snart!!!
Så jag får packa, och köra en liten runda och lämna grejer i vårt lilla hus. Sen är det jag som fixar maten i kollektivet idag.

Men nu.. ska jag nog göra något vettigt igen, så jag kan äta lunch med gott samvete innan barnen kommer vid halv ett! Idag ska vi grilla på fritids, blir korv med bröd! Hoppas det inte blåser så mycket då! Men solen skiner ;)