känna tiden som passerar...

Oj helt otroligt att det redan är måndag!
Hann ju inte att blogga i går och berätta om våran göteborgskväll med mordmysterium på menyn!
Men jag kan säga att det var så otroligt roligt!!
Ledarna var hela kanon, och spelet var verkligen välplanerat. Spännande och roligt, och man fick lagom grund för sin karaktär, och man hade en massa uppdrag så man hade alltid att göra, och det gick super bra att agera med andra människor! Helt toppen!
Och maten var super! Förätten blev (för oss ''skaldjursallergiker'') Parmaskinka med en löksallad, och huvudrätten var lam (som faktist smakade toppen, inte så blodigt!) med potatiskgratäng och sparris. Mums ;)


Jag var tuvär urusel på att fotta denna lördagen, under hela bilresan hem hade vi så roligt med musik och samtal, och sen under middagen var man så upptagen av att ''leka'' och sen var man trött i bilen hem :)
Men jag tror att alla i vårt 'lilla' sällskap hade roligt, och jag tror faktist att alla 39 deltagare hade roligt :)
Och vi vid vårt bort lyckades faktist gissa rätt på mördaren sen när vi hade upplösningen vid kaffet. Det var Mija som lyckades komma fram till en bra teori som vi andra valde att gå på, och vist blev det rätt!
Mija spelade en ''gangster'' tjej som tydligen gick och sålde knark(!), matte spelade en son som verkligen hatade sin fader, mamma spelade en njursjuk person (som var lilla syster till hon som IGENTLIGEN skulle blivit mördad, och det var även hennes bästa kompis som var mördaren) . Jag spelade en framfurstig kvinna som gjorde allt för att få vad jag ville ha (hatad av ganska många) Robin spelade klubbens kassör som förskingrade pengar, b-g spelade en lite halvärlig doktor och pia spelade kvinna till en ''falsk'' greve!
Och nej rollerna valde man inte själv, haha ;)


Jag vann dessutom pris för Bästa Karaktär!! Blev väldigt överraskad att så många tyckte jag var så bra, jag bara körde ju på ;) Super roligt att få ett inramat diplom så jag alltid kan komma ihåg mina insattser som ''Sigrid Persson'', personen som mutade sig fram ;)
(kan säga att jag gjorde (enligt intruktioner från ledaren) något som för mig är lite jobbigt, (men inte för min karaktär) och ställde mig upp och höll ett tal precis i samband med förrätten (precis när spelet skulle till att starta) Mamma blev så chockad ;) haha!

Ni som inte gått på ett mordmysterium rekomenderar jag det starkt för! Det var otroligt roligt och tiden bara sprang iväg!! :)



Och nu ska jag krypa ner i min mysiga säng. Har precis betalar räkningarna så kontot blev ungefär lika glest som tidigare, men sånt är livet. Dock så blev inte det så mycket avbetalt på det vi har planerat att betala av ordentligen nu, men det är pgr att vi fick csn nu plus att storhandligen i ett nytt hem är massiv! (tänkt själv att behöva köpa allt igen, allt från bakpulver till salt och olja!) Det går mycket pengar till det, men där emot så är det roligt att äntligen ha allt hemma igen, jag kan baka om jag vill, vi kan koka soppa om vi känner för det... Känns shönt att ha tillbaka det ;)
Men nu var det sängen, så jag är lite vaken på veckomötet i morgon! Och framförallt på dansgruppen sen på eftermiddagen!