2011 - 2012

Hade en fantastiskt fin nyårsafton!


Robin lånade min andra one piece och blev ett mycket sött barn! ;)

Lilla jag!

B-g hittade också en barnstil med hjälp av robin ;)

Kvällens bästa utstyrel var nog mamma som bebis! :)

Och så matte och pia som barn, mycket fina tycker jag :)





Efter maten så lekte vi givetvis ''Sätta svansen på grisen''



Inte alltid så lätt att gå rakt fram...

Det fina resultatet. På grisen sitter en svans satt av b-g som är väldigt nära. Sen är där en svans mitt på grisen som är satt av mig. Till vänster finns två svansar på kylskåpet (på två olika julkort) som är satta av pia och matte, och på höger sida sitter två svansar på väggen och skåpet, satta av robin och mamma ;)

Grevinnan och betjänten, alltid uppskattad :)

Tårtan som vi hade till efterrätt. Vi hade jordgubbsmousse och vaniljkräm som fyllning, och grädde och dekorationer utanpå ;)

Party-puh

Givetvis var det fiskedamm för alla barnen!



Tolvslaget närmade sig fort!

Vi sköt lite fyrverkerier!

Ludde firade också nyår!

Vi skålar in det nya året med jordgubbs-bubbel!

[därefter plockades inte några kamrer fram mer]

Hade en fin nyår med fina människor. Det är så roligt att leka och spela spel med människor som inte måste supa sig fulla och vara odrägliga. Kan inte tänka mig en bättre nyår ;)


Sen startade vi det nya året i morse med att göra brunch!
Mamma bestämde sig för att vi skulle åka till affären och det gjorde vi, handlade korv, frallor, fruk, oboy och lite annat smått, medans robin var hemma och kokade ägg.
Sen åt hela kollektivet en stor brunch tillsammans och tittade på hem till gården :)

Kan ett år starta bättre?

Sen annars idag, har jag varit ganska trött. Är täppt i näsan och tror den dumma förkylningen är på väg tillbaka, har ignorerat den i tre dagar nu men det hjälper tydligen inte! Och så är jag lite hängig i allmänhet, dels för det är vinter, dels för att vår planerad fest är över, och dels för att i morgon börjar ''den veckan'' igen, så det är inte så konstigt man är lite nere, jag har oddsen emot mig just nu ;) Får väl äta lite choklad och titta på film innan jag kryper till kojs. Hoppas att morgondagen blir bättre. Då jag dessutom måste ta mig till jobbet igen, känns inte så peppt i dag :( MEN det vänder säkert, och dessutom är det bara en tre dagars vecka :)

(Nu ska ni apsolut inte tro att jag inte trivs på mitt jobb, för det är verkligen inte så. Har ett fantastiskt jobb med fina barn och roliga arbetskolleger och jag är väldigt glad över att få jobba där. Men när jag mår lite dåligt så är det alltid Tanken på att åka iväg och göra något (som tex jobb) som känns tung och svår för mig. Det handlar bara om min sinnesstämning och apsolut inte om mitt jobb! )


Hoppas alla andra hade en lika fin nyår och ett lite bra start på det nya året. Nu är det 2012, vad tror ni ska bli av detta nya fina året???