Mitt helvete med naglar!

Idag var tydligen inte min dag för att måla naglar.
Började med att ha lite mindre ångest för hur dagens naglar skulle se ut. Testade mig fram till två olika och valde till sist en design som jag testade i rätt färg.
Sen tog jag även fram uvgelen för jag tänkte vara duktig och göra det med gel och då även vinna tid på att naglarna sen inte behöver aktas i fem timmar efteråt för att inte förstöras... målar naglarna och där börjar nästa problem, plötsligt får jag inte alls till det, det blir trådar av nagellacket, sträcken blir jätte fula och glittret vägrar sammarbeta. Efter att ha tagit bort och gjort om får jag till ett relativt godkänt resultat och börjar då med att sätta gele på ena handens naglar. Efter tre omgångar gele så visar det sig när det ''ska vara klart på den handen'' att gelet har händats väldigt dåligt, gelet har sjunkit ner och lämnat en synlig nagelkant på toppen, visa bitar härdades inte alls utan försvann när jag skulle ta bort översta lagret o.s.v Måste vara något fel med min apparat -Suck-. Fick ta bort allt gele och nagellack och hopplöst börja om på nytt med denna handen.
Vid detta laget var jag redan trött och började bli lite stressad, och hade ingen tid alls för vare sig att måla om eller till att sen gå och ''akta naglar'' i flera timmar.. men robin peppade mig att måla vidare, och det gjorde jag, även med vissa problem pgr någon anledning så kunde jag inte måla sträck idag (!!) så jag fick ta bort och göra om på en nagel. Sen blev det hårfönen med naglarna.

Så idag har jag spenderat tre timmar på att fixa min naglar. Helt sjukt löjligt! Mest irriterade är väl att jag trots tre timmar faktist inte blivit nöjd med dem. OCH desstum måste jag försöka akta naglarna nu efterssom det inte är något gel på! (Tack kära make som hjälpte mig klä på mig och borsta mitt hår)



Här är iallafall en bild på helvetesnaglarna!

Nu kommer snart gästerna iallfall, och då blir det god smörgåstårta och sen tårta o kaffe.
MUMS! :)