Mormors födelsedag!

Vacker dag idag med solsken! Passade på att måla mina naglar idag, även om jag nyligen råkade bräcka ena naglen! Orkade dock inte sätta på någon tipp denna gången, kanske till nästa vecka!

Kände för lite ljusare färger, så det blev ljusrosa med lite silverglitter och några vita prickar.
Nu hoppas jag bara på att nagellacket ska stelna så pass mycket tills jag ska byta om att inte nagellacket förstörs för det är så surt när det händer!!
Ska ju åka till mormor idag efterssom hon fyller år idag! Dock vill hon ju inte att jag eller någon annan förutom hennes fyra döttrar ska komma (endast pgr att hon är lat och snål, säger att hon har så liten plats i hennes lägenhet så hon får inte plats med fler folk, och så kostar det ju massor att köpa ballerinakex och frysta bullar att bjuda på till ''så många'') MEN det roliga är att hon inte medelat detta varken till mej, mamma, min bror, min syster och säkert andra med. Hon har ändast sagt det till moster pia och det är ju knappast hennes ansvar att medela alla. Så jag tänker komma till min mormors födelsedag, för jag vill faktiskt fira min egen mormor på hennes dag. Är trött på att hon gnäller om pengar och utrymmen och besvär och allt vad hon nu kan gnälla om, jag tänker fira min mormor! (hon ser ju gärna att jag kommer när som hellst annars, så därför dyker jag även upp idag!)

Så.. ja.. hej söndag?

#1 - - Kalle Hedin:

Hej fin blogg ;) allt bra? ;)