mysfika på en lördaseftermiddag.

Jag valde att skippa ett öppethus som våran praktikant har idag, han har fyllt 20 och firar då med öppet hus. Jag och två av mina kolleger bestämde att vi skulle åka dit klockan fem. Men idag så kände jag bara att jag behövde bara hemma. Har haft ont i magen i ganska lång tid och har nu börjat med en omeprazol-kur som jag känner nog börjar göra lite nytta (tack och lov) Men kände ändå att jag faktist hellre behövde få vara hemma en hel lördag och gå runt i min one piece och göra så lite som möjligt ;)

Så jag bestämde mig för att baka nutellacupecakes/muffins till kollektivet!


Nutellamuffins som baseras på vanilj muffinsrecept och med nutella som kan rör in i smeten när dem är i formarna. Kollektivet uppskattade dem mycket och även jag tyckte mycket om dem. Så där härligt kladdiga och massa av nutellasmak, mums! Muffins som jag kan rekomendera! Vill ni ha receptet så är det bara att hojta! ;)


nutellamuffins och te är en perfekt fika ;)

Funderar nu på om jag ska ta och måla mina naglar eller om jag ska vänta tills imorgon.. får se hur det blir..
#1 - - Agneta:

De där bakverken ser väldigt goda ut!Hur många djur finns det i kollektivet?Dyker upp fler och fler på bilderna ;-). Jag håller alla tummar jag har för att ni får lägenheten om det är vad ni vill ha.Nu blir jag så där mamma/svärmor tjatig...ta inte på er för hög hyra bara man kan göra så homla mycket roligare än att bara bo! Kram på er!

#2 - - Agneta:

Fort men fel...man kan göra så himla mycket roligare saker än att bara bo!

#3 - - bloggare sandra:

Här i kollektivet finns en hund och sammanlagt fem katter. Mamma har två, moster två och matte en :) givetvis tar vi inte på oss en hyra vi inte tror vi kommer klara, men känner ändå att vi är villiga att gå upp några tusen för att verkligen få vårat dröm boende som vi känner att vi vill bo tills vi skaffar hus! Kramar

#4 - - Jenny Axelsson:

Guuuud så goda dom ser ut att vara! Recept, ja tack! :D