sjukdag.

min magkatarr ställer till det, igår började få ont i magen igen med illamåendekänsla som kom ofta.
Vaknade i morse och hade fortfarande ont i magen, så tråkit!! Så nu ska jag öka så jag tar omeprazol både på morgonen och kvällen, och eventuellt ta samarin/inside mitt på dagen.
Och så får jag börja med aktiva youghurt, och så har jag köpt en provivadryck som hjälper en orolig mage!


Faktist ganska god dricka. Så nu hoppas jag på att min mage ska börja må riktigt bra igen så jag slipper den dumma magkatarren!!
Men jag valde iallfall att ta en sjukdag. Eller ja, jag åkte till jobbet imorse för att ta hand om öppningen, sen när jag skickat alla barn till skolan så åkte jag hem. Kändes inte som det skulle gå så bra att städa hela huset med magont och illamående. Så jag valde att åka hem.
Tråkit att förlora pengarar för man inte jobbar, men behöver ändå inte ha så dåligt samvete för att jag tar en sjukdag efterssom detta är min första sjukdag sen jag började jobba där (snart ett halv år sedan)
Har änså länge lyckats undvika att bli sjuk av alla barnens sjukdommar (vilket alla är väldigt fascinerade över) Så därför fick jag väl åka på magkatarr?! Nu ska jag iallafall krypa ner i sängen, titta på lite fraiser, eller kanske lite king of quins, och vila! Hörs sen!