Vi har bytat efternamn!!

Idag fick vi hem ett roligt brev från Patent och Registreringsverket. Våran ansökan om efternamn hade beviljats.
Så nu heter vi båda två Kaun!

Namnet kommer från min sida, ett gammalt soldatnamn som en i min släkt fick när han blev soldat, sedan fick hans familj namnet och även generationen efter det. Sen dog tuvärr namnet ut och försvann, tills vi fick nys om det när vi planerade vårt bröllop! Det finns två till i Sverige som heter Kaun, som inte alls har något med oss att göra men dem gav oss sitt tillstånd att ta efternamnet och det är vi väldigt glada för :)
Så nu är det dubbelt så många Kaun i sverige gentemot i förrgår ;)




Herr & Fru Kaun!

Känns så roligt att det nu har gått igenom. Blev till att fira med kaffe o kaka här hemma :)
Nu ska det beställas nytt körkort för min del och IDkort för Robins del. Och nya bankkort ;)
Ska även ta och beställa intyg till makens övningskörning, har viljat vänta tills vi bytat efternamn så det inte blir krångel med vårt namnbyte och så!
Men ack så roligt det känns nu :)


Och jobbet idag gick jätte bra. Serverade tacos och alla barnen var mycket nöjda. Sen gick nästan hela dagen åt till att spela buzz som barnen älskar! Och nu har jag ledigt både torsdag och fredag och det känns jätteskönt att få en långhelgs ledighet. Behöver verkligen det. Bara få koppla av, göra roliga och mysiga saker :)
(och lite praktiska saker som man inte hinner med annars)

Och det är roligt att så många svarat på bilderna jag lagt ut på mig i lugg. (både här och på facebook) Verkar vara mycket possetivt och det känns ju roligt :) Ska ta och använda luggen någon gång mer ordentligt så ni kan få en bild på hur det ser ut lite ordentligare ;)


Och vi heter nu Kaun. Vi är Familjen Kaun! <3 <3