Westie!

Jobb dagen gick bra idag, gick faktiskt ganska fort trots att det var min långa dag. Och den gick ju ännu snabbare för Robin efterssom han jobbade kortade dag än han trodde ;) Så han var hemma innan mig idag ;)

Jag och mamma åkte en runda till mormor nu efter jobbet, tog en fika och pratade lite strunt.
Nu när jag kom hem så dök jag ner i en bok som maken lånade från bibblan idag, nämligen Westieboken.
Vi har hittat två hundraser som känns väldigt attraktiva för oss, westie (West Highland White Terrier) och cairnterrier. Så nu vill vi läsa in om lite på dem två raserna för att se för och nackdelar med dem. Att skaffa hund är stort, och vi är väldigt måna om att det blir en ras som passar oss för annars blir det inte rättvist vare sig mot oss eller mot hunden.
Så nu håller jag på att läsa på om Westiehundar.


Tycker dem är så enormt söta!! Kräver förvissor en del pälsvård, men inte orimligt mycket ändå. Tror att det är inom gränsen för vad vi kan tänka oss stå ut med..


Nu ska jag sätta mig vid jobbdatorn lite och göra lite hemmajobb, sen dyker jag nog ner i boken igen. Det är så roligt att ta steget mot att välja ras, där är vi ändå på G liksom. Får se bara vilken ras det blir ;)