Allt kan vända fort.

Med tanke på alla mina drömmar jag hade förra natten, så borde jag kanske inte blivit förvånad när jag helt plötsligt får ett mail från uppfödaren : Hej, alla våra valpar är tingade. Men förvånad blev jag, arg och ledsen blev jag. Började gråta hysteriskt!

Blev arg efterssom vi har försökt nå dem i nästa två veckor, ringt som galningar men dem har inte viljat svara eller ringa upp. Hade de gjort det kunde vi fått våran hund!
Och där är inga andra kenneluppfödare som har valpar just nu. Några planerar för parning i sensommar förvisso, men vi ville ha vår lilla valp till sommaren, just för att då kan jag plocka ut långledigt och då vara med valpen hela tiden den första tiden. Allt stämmer in så bra just nu.. Varför ska det gå åt skogen?
Vet att vissa tycker att det inte är så farligt och bla bla bla.. Vi har planerat för hund i flera år, och sen vi flyttade hit i vintras har vi valt ut exakt vilken hund vi vill ha och planerat med den till sommaren. Jag har nästintill längtat ihjäl mig ibland för att sommaren känns så långt borta. Och så går planerna i stöpet på grund av den dumma oprofionella kenneln, klart jag får vara både ledsen och arg!!!


Som tur var så hade jag på schemet att baka tre tårtor idag, så jag tog mig samma och började baka. Och baka för mig är lite som terapi, går upp i det helt. Nu står tre tårtor i kylen och stelnar (förhoppningsvis iallfall) och ska garneras imorgon innan festen! ;) Och att koka hallonpure luktar alltid så himelskt!
Nu är jag trött, men det känns lite bättre rent vovvemässigt. Men tro inte att vi ger upp! Utan vi får se till att hålla superkoll, ibland får olika kennlar någon köpare som backar ur och måste hitta nya köpare, och på blocket kommer även westievalpar ibland (inte så ofta dock) som inte driver kennel men som ändå har bra stamtavla på hundarna. Så vi får inte ge oss än!!!
#1 - - Mamma:

Nej ge inte upp ni får er lilla valp till sist och då är den ännu mer efterlängtad

#2 - - bloggare sandra:

Nej vi ger verkligen inte upp, och boj vad vovven kommer vara välkommen när vi får fatt i den! :)