Begravning.


Idag var det dags för mormors begravning. Jag valde att ha på mitt mitt armband som jag fått av mamma, som i sin tur fått det av mormor som fick det av morfar en gång för länge sedan. Och så tog jag på mig min medaljon (med en bild på morfar i) Tyckte dessa smycken passade idag.
Detta är även smyckena jag hade på min bröllopsdag <3


Satte håret i en donut med svart snöre runt.


Begravningen var vacker. Ljus och fin. Gick relativt ok att läsa dikten jag övat in. Syster sjöng lika fint som vanligt. Och prästen var väldigt bra. Och mamma fick gett mormor hennes efterlängtade liljekonvaljer <3
Det blåste och var mulet när vi gick in, men när vi gick ut igen så sken solen en snabb runda, som ett tecken...Var en liten men intim begravning. Alla män som var där bar en vit slips, vilket verkligen visar på att vi var bara nära anhöriga allihop. Och jag är oerhört tacksam för att jag har en så bra maskara som inte smetar ut sig när man gråter, för som jag grät. Jag och alla andra...
Väldigt tungt, men shönt att få säga farväl.

Tre timmar senare åkte vi hem, med en tom, apatisk känsla. Jag satte på en film och bäddade ner mig i soffan och åt popcorn. Är trött, vilket är helt ok att vara.
Om ett tag ska vi åka till kollektivet. Vi ska äta sibyllamat idag då vi inte orkar laga mat. Shönt att få umgås med familjen med ikväll.
Sen hoppas jag på att få sova en lång sömn och vakna med nya krafter igen.
#1 - - Mamma:

ja du läste dikten precis som jag ville höra den

och Bodil sjöng som vanligt underbart.

Tack för att ni gjorde detta till ett ljust minne mitt i all sorg.

#2 - - bloggare sandra:

Vad skönt att höra det, var nervös för att jag inte skulle få fram känslan i dikten så som du önskade...

Stora kramar till dig mamma!

#3 - - Bodil:

Dikten var underbar, många tårar kom då. Skönt att höra ni gillade min sång. Det betydde mycket för mig att få sjunga för mormor.