Feeling blue?



Nej inte var det ''feeling blue'' i morse, hade morgonmys med make och trött vovve, älskar måndagarna då jag börjar sent, perfekt start på ny jobbvecka!!
Och vädret var ruggit så jag blev glad när jag kunde ta min nya blå tröja på mig (dock ändrades vädret sen till soligt, men då fick jag vackert ha kläderna iallfall) Tröjan köpte jag på ullared (50:-) och älskar den!
Till det blev det mitt relativt nya blåa tennsmycke. Sen såg barnen på jobbet att jag ju faktiskt har en blå piercing med, så att jag var nästan som en smurf idag ;)
Så ja, det blev omedvetet en ganska blå dag! Speciellt när jag sedan kom hem och ställde mig o bakade och tog på mitt förkläde som också är blått!
 
Jobbet idag gick fort, Kerstin vår underbara kokerska gjorde amerikanska pannkakor till oss till mellis, mums! Och barnen älskade det givetvis :D
Och så bad jag lite snällt och försiktigt (lite i sista sekund) om ledigt på onsdag, och det fick jag!
Willy ska ju till vetrinären då för att kastreras, så det blir att jag får köra dit o lämna och sedan hämta och då är det skönt att inte behöva stressas av jobbet. Och så behöver jag en hel dag till att bara fixa inför tjejkvällen på lördag, så det känns riktigt bra! :)
 
Imorgon och på onsdag ska maken få arbeta lite med ;) Imorgon ska han hjälpa b-g att tvätta ett hus, blir en heldags arbete (förutom tiden hos hans jobbcoch) och på onsdag (beroende på vädret dock) så ska han plocka upp säsongens sista pärer! Han kommer nog vara trött på torsdag! ;)
 
Ikväll var vi lite lata och bestämde oss för att göra varma mackor. Det är ju inte så nyttigt i sig, men förbaskat gott!!
Mackor med ketchup, kalkonskinka,bearnesås och riven ost på! Riktigt gott :)
Fast på robins är det bara smör,kalkonskinka och bearnessås på!
 
 
Men nu blir det att sminka av sig och byta om till pyamas och hoppa i säng! Det är en ny dag i morgon!