Teatern!





Piffade upp mig med en hårdonut (första jag kunnat ha sedan jag klippte mig förra gången)

Sedan körde vi till Helsingborg, till den underbara Fredriksdals teatern!








Årets uppsättning var Allo Allo hemliga armen, vilket jag tycker de lyckades med väldigt bra! Efterssom det var sista föreställningen med så var det enligt tradition mycket bus mellan skådisar och scenarbetare, i år var det väldigr mycket bus som fick skådespelarna att tappa manus flera gånger, så otroligt roligt :)
Och fikat i pausen var lika mysigt som vanligt, lite lyx får man ju ibland ;)

Och jag o maken träffade på gamla arbetskamrater, arbetsledare och "en av cheferna" (jag har ju arbetat i serveringen där i 2 sommrar och Robin 1 sommar) Var riktigt roligt att träffa dem och få prata lite igen! De var lik likt ;)




Och jag älskar att vara på den teatern, den fyller mig med sådan glädje, styrka och inspiration! Scenografin är alltid vacker och genomtänkt, historian är cenomtränad, ensamblen är alltid synkad och alla strålar av glädje över att göra de dem gör, rekvisita och scenarbete flyter på, ljus och ljud är fantastiskt, och alla bjuder på sig själv till 100 % varje gång! (och få sitta och bevittna detta med sin kära familj gör ju inte det hela sämre)
Inte är det väl så konstig att jag efter varje gång fylls med glädje och styrka då det är här ifrån mitt egna teaterintresse startade! Det föddes ur en föreställning på just den här scenen med Eva Rydberg som en förebild, när jag var 13-14 år! Tack vare det som finns här så är jag idag en teaterpedagog och en skådespelerska, ganska rolig tanke ;)

Sedan efter föreställningen så skulle vi äta på McDonalds och lustigt nog stöter jag på Lillemor där (min egna revykollega och vän) och då blev jav riktigt sugen på att få komma igång med nästa års uppsättning med lilla hjärnarpRevyn
;)

Men nu är det dags att nöjt hoppa i säng efter en toppen dag! Tack alla fina för en fantastisk dag!