Bara andas




Försöker att bara andas. Julen är här, min tid på året. Men det känns som jag inte riktigt hinner landa i det. Jag försöker, och lyckas i små stunder. Som ikväll så värmde jag glögg och drack tsm en lussebulle framför julgranens mysiga ljus, bara njöt. Men sen var det att ryckas upp igen, arg och jobbiga mail skulle formuleras och skickas. (för att göra en lång historia kort så gick inte bilen igenom pgr bromsarna så nu är jag måttligt förbannad på de som gjorde förbesiktningen).
Det har varit så otroligt mycket motgångar denna hösten och vintern (om man kan kalla detta för vinter?), som en ständig storm med motvindar. Så jävla mycket problem har uppstått och jag får jämt slita och gråta i förtvivlan för att hitta sätt att lösa det, och varje gång man tror man kan pusta ut så kommer nästa skit. Är så arg på ödet just nu, orkar inte med mer strul, mer krångel, fler strider.
Jag vill bara få vara, njuta av livet och min familj. Kan inte jag också få göra det? Har inte jag rätt till lite ro?

Uch - bry er inte om mig just nu, bara trött och frustrerad. Men snart får jag iallafall min efterlängtade julledighet. Det om något är välbehövligt ♡♡