Tillbaka

Det visade sig att jag hade fel när jag svarade "-nej det behövs inte" när läkaren frågade om en eventuell sjukskrivning när jag var där. Jag orkade till sist inte längre. Jag hade ont hela tiden och hade ingen energi. Efter jobb eller revy så orkade jag ingenting, bara låg i sängen.. Allt annat försvann, hushållet, pysslet, teatern... allt sånt "alldagligt" som jag älskar att göra. Orkade inte. Fick ångest över allt jag missade för smärta och energibriaten. Mitt psyke knäcktes och ingenting blev bättre.
Slutade med fyra sjukdagar från jobbet...

Men nu har jag i nästan en vecka vilat, tagit igen mig. Stängde av jobbet, bloggen och annat som pockade. ( förlåt alla som blev lite oroliga) idag kom jag tillbaka till verkligheten med nya tag. Magen är så mycket bättre, psyket är starkt igen. Gud vad jag behövde detta!
Tack alla fina människor som stöttat och uppmuntrat min vila. Utan er hade jag inte vågat lyssna på min kropp <3
Ni är guld värda!

Och kvällens samtal från läkaren var också bra. Proverna var OK och fick ny ordination på att fortsätta ta min medicin, tänka på stress och kosten. Med nya provtagningar i vår! Skönt att få ok från läkaren nu :)

Veckan har gått fort, och trots vila så stannar inte världen upp. Vill säga ett sent GRATTIS till min underbara mamma <3 <3



Älskar dig.

Och gällande andra "nyheter" får alla vänta ett tag till ;)
Nu väntar ett varmt bad med musik och levande ljus på mig!