Låt mig bara få gnälla.


Det gör så jävla ont nu. Konstant .
Halsens högra sida värker ständigt och det gör ont att svälja. The, glass, halstabletter, munvatten  - hjälper en kort kort stund sen är smärtan tillbaka. Smärtan som strålar upp i höger öra. Och feber, feber som gör att jag skakar och som sedan får mig att svettas något enormt när de febernedsättande kickar i gång. 
Vårdcentraler som inte går att nå trots att de har öppet (?!?) Och sjukvårdsupplysningen som inte direkt kan hjälpa. 
Smärtan blir ibland så intensiv att jag börjar gråta. Och tårar av smärta framkallar i sin tur ångestkänslor då jag av hela mitt hjärta och själ verkligen verkligen verkligen inte vill må dåligt nu, jag har längtat så länge och vill inte må så här när det äntligen är dags! All energi går till att hålla bort ångesten och stresskänslan som ökar ju mer klockan slår, och till att inte svälja!

Tabletternas effekt har infunnit sig, jag svettas. Dricker jag ständigt te så kan jag iallafall svälja utan att börja gråta. Så innan tabletternas verkan tar slut ska jag åtminstone försöka göra klart det jag måste göra idag, men försiktigt så jag inte blir sämre. Sen ska jag duscha bort dagen och be till alla gudarna att jag får sova gott, för alla vet att sömn är den bästa medicinen. Jag behöver leva på hoppet av att det kanske känns bättre i morgon...
#1 - - Bodil:

Jag ska hålla tummarna för att du ska må bättre

Svar: Tack ♡ Men du får nog fortsätta hålla dom för det är inte bättre än :-(
Sandra Kaun