Avslut

Har tänkt jag skulle berätta om lördagen och avslutningen med revyn, men har blivit helt urladdad så energin har varit på noll. Inte så konstigt dock, först heagården onsdag/torsdag/fredag sedan 2 föreställningar med revyn på lördag, sedan avslutningsfest och sedan tömning & städning på söndagen. Alla krafter gick åt och sedan tog det helt slut, förkylningen kom dessutom fram när jag nu slutade kämpade mot den. Så ja.. det har varit sängläge en del för mig...

MEN tänkte att nu måste jag visa och dela med mig av min sista stund med revyfamiljen "in action".

Det är inte så glamoröst bakom scenen men ack vad roligt vi har dårdär😉😘


Lördagens första föreställning var helt fullsatt och det var en härlig publik som bjöd oss på stående ovationer 😘

Kvällsföreställnings-publiken var mindre i storlek men lika underbara som bjud på tjo och tjim, skratt och applåder.
I sista föreställning kan det dessutom råka slinka in lite bus i med :

Det visade sig att jag hade rätt i min gissning i att tjejerna varit grymt avundsjuka på mig för att jag fått visa mina strumpbyxor i en monolog varje föreställning 😂 Så i sista föreställningen tog de sig friheten att gå ut och visa sina strumpbyxor med, tycker dom var jättefina! 😘


Är man inte på scenen så kan man alltid passa på att ta ett foto eller två!



En av våra scenarbetare, nämligen vår fina Leah. Hon har varit så grym! Bästa scenarbetaren ever. Från dag ett tog hon tag i sitt arbete och sedan dess har hon hållt koll på våran grejer, sett till att folk gör de dom ska, sprungit som en tok för att hinna med saker, eller för att hjälpa någon eller för att fixa något. Hon har tagit hand om oss och våra saker fantastiskt bra och arbetat så duktigt med de andra som hjälpte till ♡



[Så jävla svårt att ta in att det är slut]



Efter sista föreställningen så var det dags för lite avslutningsfest. Vi åt god mat och drack gott till


[Stort gäng är vi för att det ska gå runt]


Sedan fick vi rösta fram de 3 bästa nummerna, vann gjorde "sagan", "dammsugaren" och "strumpbyxorna". Sedan skrev vi ner namnen på alla som arbetar runt om (scenpersonal, ljud, ljus, servering, styrelse m.m) och sedan drog vi vilka som skulle spela scenerna 😂

Så jag fick se vår regissör Anna spela min roll i dammsugaren!



Vi fick se Leah spela Berta Bäver i sagan 😂😂😂😂 (sjukt söt!)



Och Victor som sköter vårt ljud gjorde min Strumpbyxor-monolog. Så modigt att gå al in med hela utstyrslen. Och jo då, han kunde faktiskt min monolog rätt bra 😉😂



Sedan satt vi och pratade, slappnade av, njöt resten av natten.


Det var en fantastisk lördag med det finaste folket ♡

Tack åter igen alla ni som kom och tittade. Tack till alla er som stöttade under resans gång (utan er hade det inte gått) och tack till alla er som kommit fram och pratat med en även om vi inte känt varandra, ert beröm värmer stort i hjärtat!


Nu ska det bara riktigt sjunka in att det är slut. Kostymerna ska inte på igen, vi ska inte sjunga Karl Gerhard mer, myggorna ska inte fästas igen, jag behöver inte jäkta med konsten att vara med i 4 nummer på raken igen, ska inte äta dressing & ketchup sittandes på golvet mer. Det blir inte med fuldans i kulisserna, ingen mer sång med jessica, inga härliga skratt till tårar när saker blir fel. Inte omringas av revyfamiljen. Bubblan är nu borta.
Svårt att ta in. 
Tack för denna tiden alla ni underbara 😘❤