Påfrestning för kroppen


Då mitt blodtryck var lite för högt när vi var på koll i måndags på förlossningen så fick jag att jag skulle hålla lite koll på blodtrycket under veckan.
Jag har turen att ha en mamma som har en grym blodtrycksmätare så har fått låna hem den och de senaste dagarna har jag noggrant mätt och skrivit upp. Det är inte alarmerande högt men det är för högt för att vara mig som alltid legat bra. Från början var det mest undertrycker som var förhöjt men sedan började även övertrycket stiga... och dessutom har jag plötsligt börjar bli svullen om både fötter, händer och ansikte, så det var lika bra att ringa efter ett besök hos barnmorskan.

Har ju världens bästa BM som helt förstod mitt tänk och mående. Hon kunde direkt se att jag börjat samla på mig vätska. 4 kilo på en vecka för att vara exakt.... 😭
Hon bekräftade att min blodtrycksmätare stämmer och mitt blodtryck håller helt klart på att öka. 
Men där finns inga spår av protein eller annat i urinen och än så länge är blodtrycket ändå under ok värden. Men ordinerades fortsatt vila, och fortsätta kolla blodtrycket hemma och hålla koll på ökad volym av symtomen och nytt besök på tisdag.

Skönt att få bekräftat ändå att man inte inbillar sig utan det är faktiskt så att blodtrycket går uppåt trots att jag gör allt "rätt" och jag har mer ont för att jag faktiskt plötsligt samlar på mig en massa vätska! Inte roligt att det är så - men skönt att det inte sitter i mitt huvud iallafall!!