När man inte får sova

Klockan närmar sig 06.45 och jag har varit vaken i mer än 2 timmar nu 😪😫

Vi la oss tidigat igår för att vara pigga till dagens lite längre cykling. 
Klockan 23 började Pia snarka. 
Till saken hör att jag fixar inte när någon snarkar. Jag kan sova genom det mesta, har inte svårt att somna pgr. ljud. Förutom snarkning. Jag har till och med svårt för när folk snarkar då jag själv inte ens ska sova, ljudet väcker en stor irritation hos mig. 
Och Pia snarkar alltid värst av alla. 
Så jag lyckades aldrig komma ner i riktig sömn. Så fort jag började slumra till kom hon i gång med sina supersnarkningar. Längsta sömnen hamnade nog på runt en timme. Detta med öronproppar dessutom.
Vid 04.30 var jag så slut, jag ville bara få sova men hon snarkade och jag kände att jag kunde inte hålla på att väcka henne längre då jag även väckte de andra. 
Tårarna rann hos mig och desperat fick jag gå upp, klä på mig och gå ut. Jag grät en stund, tog en cigarett i regnet.
Det slutade regna så jag tog en kort promenad. Gick tillbaka till stugan men hör Pia snarka redan innan jag når fram till stugan. Det började regna igen och jag har sökt skydd under ett tak.
Jag är trött, otroligt kall och dessutom hungrig. 
Om 45 minuter ringer väckarklockorna. Så jag inser att någon sömn för mig lär det inte bli, men snart har jag iallafall sällskap igen och kan gå in och värma mig igen.

Men kan visa vad vi såg i går :

Raukar 😊