När man har klippor att luta sig på

Jag känner mig så otroligt enormt jätte tacksam för att jag har så fina människor i min närhet som finns där för mig.

Jag känner mig så tacksam för att mamma och Bodil fanns där i dag när jag blev så nedtryckt att tårarna rann. Jag är tacksam för stödet, kramarna, orden, värmen och kärleken de gav.
Jag är tacksam för maken som gav mig ro att landa efteråt, som stöttade och värmde.

Det finns människor som slänger skit på en men det finns också människor som överöser med kärlek och stöd.
Och jag är så otroligt tacksam för de som finns hos mig ♡

Och fina syster kom hem efter Ellas ridning med uppmuntrings-presenter. Hur otroligt fint var inte det? ♡♡

Tack för att du finns. För att du är här. För att du ger mig kraft. ♡

Att längta hem.

Jag är tacksam för facetime så jag kunnat se min make varje kväll innan jag gått och lagt mig. Och jag är tacksam för snapchat som gett mig möjlighet att se Willy, syrran och barnen ♡

Sitter med världens huvudvärk och väntar på b-g. Nu vill man bara få komma hem ♡

Mot slutet

I går morse lämnade vi Gotland.

Väl i oskarshamn så valde Pia att avbryta och tog tåg/bus hemåt.
Vi andra cyklade vidare. Med mål att ta oss så långt vi hinner/orkar innan söndagen då snälla B-g hämtar upp oss.
Vi cyklade igår 4 mil till en liten ort i Staby där vi bleb uppgraderade till en svit med fyra sängar på ett jättemysigt gårdshotell (hon tyckte vi alla skulle ha riktiga sängar att sova på istället för att en skulle sova på en bäddsoffa) så söt hon var ♡

Idag tog krafterna slut, det märks att man varit i gång länge.
Så idag cyklade vi 3 mil, till en liten ort som heter Alsterbro där vi bor på ett minihotell i en bygdad som varit ett häkte tidigare  😉

I morgon bli det några mil till innan bilresan tar oss hemåt igen. Haft en härlig och spännande resa men nu saknar jag maken och lille willy.

Och så saknar jag syrran och barnen med, man är likssom van att ha dom hos sig nu ❤❤

En roligt sak med cyklingen, vi får väldigt roliga solbrännor 😂

Vackra Visby

Bloggen krånglande igår kväll så kunde inte berätta om vår underbara dag i Visby ♡

Vi hade underbart sommarväder där vi spatserade runt i gamla staden innanför ringmuren ♡

Vi drack gooooda drinkar i sommarvädret.

Vi tittade runt på allt se vackra, så fint bevarat och atmosfären är otrolig ♡

Var inne i deras jättefina domkyrka med, tittade runt, tände ljus och skrev hälsningar♡

Vi åt sedan semesterns godaste lunch - Tapas!

Jag åt mini-hamburgare, pommes och friterad briost. Och en öl.
Sååå gott!

Sedan blev det lite shopping, en fika på taket och sedan åt vi god mat på en italiensk restaurang innan sängen kallade.

Var en riktigt härlig dag i en väldigt vacker stad ♡

Gårdagens äventyr

Bloggen fungerade inte som den skulle så kunde inte blogga i går.

Men vi startade cyklingen med målet att ta oss till visby. En sträcka ungefär lika lång som dagen innan.

Det blåste. Vi hade motvind. Det gick trögt. Det började regna. Timmarna gick men trots att vi cyklade på för glatta livet kom vi ingenstanns.
Så efter 2 mil valde vi att ta bussen de sista milen fram till visby.
Vi var lite oroliga då man inte brukar få ta med cykelkärra på bussen men första bussen som kom var snäll så det fick följa med (våran vagn kan ställas på högkant) så Pia och Matte hoppades på första bussen (max 2 cyklar per tur) och sedan hoppade jag och mamma på bussen som kom ca 45 minuter senare.

Vi kommer fram till ett rätt soligt Visby och till vårt jättefina boende mitt innanför muren. Så fint ♡

Vi hänger upp alla våra blöta kläder och saker i väskorna på tork sedan går vi ut och tar en drink innan vi äter kvällsmat.

En promenad senare var man tillbaka på boendet där det blev livesändning och sedan en god natts sömn ♡

Det regnade lite..

Gårdagen spenderades på cyklen i ca fem och en halv mil. Och det regnade. Och åskade. Och regnade ännu mer..

Vid ett tillfälle hittade vi en affär/kiosk/cafe/loppis som egentligen skulle varit stängd men pga elavbrott hade de fått gå och öppna där och då kom vi. Där fanns en rar äldre gotländare som tyckte synd om oss, serverade oss kaffe och varma kanelbullar 😊

Och så fick vi lära oss lite gotländska på köpet.

Sen cyklade vi vidare. I regn.

Allt blev blött. Kläder och saker i väskorna blev blöta. Vattnet kom in i min regnjacka och jag blev blöt och kall.

Men ändå gick cyklingen bra, det gick i bra takt framåt.
Så vi kom fram till vår lilla stuga i en ort som heter När 😂

Fick en stor stuga. Vi lagade mat, snackade, och sedan sov vi gott hela natten lång.

Nu startar dagens cykling. Visby nästa!

Ett stort tack till er alla som skriver och uppmuntrar, berömmer och hejar på, ni är ju helt underbara ♡
Tack för att ni följer vår resa här på bloggen, Facebook och i våra livesändningar 😘❤

När dagarna går..

Ber om ursäkt får dålig uppdatering men internet på fårö var rätt dåligt.

Men vi åkte till fårö i lördags och hade sedan en extra dag på ön ♡

Bodde i en fin (men liten) stuga. Spelade spel och hade det bra 😉

Var och käkade lunch på "Ebbas", jättemysigt ställe med god mat ♡

Fina matte gav mig en present bara sådär, en ljuslykta med finaste texten 😘 Tack ♡

I morse startade vi turen tillbaka till "huvudön" men innan vi lämnade fårö så stannade vi till på Kutens Bensin. Ett ställe fullt med skrot, så otroligt mycket skrot. Och där har de både restaurang och cafe, insidan är helt smockat med gamla retrosaker, riktigt mysigt!

Åt crepes med choklad, behöver jag ens förklara hur gott det var??

Sedan lämnade vi fårö och cyklade vidare till Åminne.
Hela dagen hade vi tur med vädret. Det var strålande sol och jättevarmt. Sedan stannade vi för att fika, då öppnade himlen sig och det vräkte ner. När vi ätit färdigt så sken solen igen ♡
Sedan såg man mörka moln på håll men vi hade alltid bra väder där vi var 😂 Snacka om tur!

Sista milen var det skymning och då kom ett så vackert dis över marken samtidigt som solen gick ner. Det var så vackert och det var helt tyst där vi cyklade, moder natur visade sin lugnaste och vackraste sida, då passade jag på att ta ett par djupa andetag och känna hur lycklig jag är för livet, på hur lyckligt lottad jag faktiskt är ♡

När man inte får sova

Klockan närmar sig 06.45 och jag har varit vaken i mer än 2 timmar nu 😪😫

Vi la oss tidigat igår för att vara pigga till dagens lite längre cykling.
Klockan 23 började Pia snarka.
Till saken hör att jag fixar inte när någon snarkar. Jag kan sova genom det mesta, har inte svårt att somna pgr. ljud. Förutom snarkning. Jag har till och med svårt för när folk snarkar då jag själv inte ens ska sova, ljudet väcker en stor irritation hos mig.
Och Pia snarkar alltid värst av alla.
Så jag lyckades aldrig komma ner i riktig sömn. Så fort jag började slumra till kom hon i gång med sina supersnarkningar. Längsta sömnen hamnade nog på runt en timme. Detta med öronproppar dessutom.
Vid 04.30 var jag så slut, jag ville bara få sova men hon snarkade och jag kände att jag kunde inte hålla på att väcka henne längre då jag även väckte de andra.
Tårarna rann hos mig och desperat fick jag gå upp, klä på mig och gå ut. Jag grät en stund, tog en cigarett i regnet.
Det slutade regna så jag tog en kort promenad. Gick tillbaka till stugan men hör Pia snarka redan innan jag når fram till stugan. Det började regna igen och jag har sökt skydd under ett tak.
Jag är trött, otroligt kall och dessutom hungrig.
Om 45 minuter ringer väckarklockorna. Så jag inser att någon sömn för mig lär det inte bli, men snart har jag iallafall sällskap igen och kan gå in och värma mig igen.

Men kan visa vad vi såg i går :

Raukar 😊

Dag 4

Gårdagens frukost: yoghurt, bananer, juice, kokt ägg och riskakor 😂

Sedan tog vi cyklarna och begav oss till färjan som tog oss till Gotland.

Tittade runt i gamla staden i Visby och gick upp i ett av vakttornen på ringmuren.

Sedan lyckades vi få tag på semesterns första pina colada 😋😋

Sedan blev det middag på en jättemysig italiensk restaurang 😘

Så fint ställe Visby är ♡
Nu ska vi lämna stugan snart för att bege oss vidare uppåt. Tyvärr är det grått och regnigt idag 😣 Håller alla tummar för att vädret blir bättre!

Onsdag

Gårdagen började med frukost och sedan lite facetime med familjen ♡

Sedan letade vi tåg vilket inte var det lättaste.

Vi fick vid lunch semesterns första Mariestad ♡

En lång taxiresa senare (2 och halv timme) så kom vi fram till oskarshamn.

Till en jättemysig stor camping.

Vi åt en god middag i solnedgången precis in till vattnet 😊

Sedan blev det bara slappande, facetimande och prat innan man hoppades i säng för en god natts sömn  ♡

Dag 2

Gårdagen blev tillslut för tuff så vi fick be om hjälp de sista milen ♡

Tacksamt att man har folk som utan att tveka ställer upp för en ♡

Efter lite luskande så har vi kommit fram till att våran färddator inte ger korrekta avstånd eller vägar.. så lite galet är det.

Men vi vaknade och morgonen blev lite för långdragen då vi varit så trötta. Åt en stor god frukost och planerade dagen.

En grät lite när man hoppade på cyklen, sittbenen hade så ont och låren värkte. Tack och lov hjälpte smärtstillandena mycket! Vi cyklade och det var jättemysigt och fina cykelvägar dessutom i fint väder, men efter några mil så försvan Mattes energi helt och hållet och han blev väldigt dålig. Tillsammans fick vi hjälpas åt för att lyckas ta oss framåt.

Efter ett tag insåg vi att vi aldrig skulle hinna dagens mål. Så vi lyckades komma in på närmaste värdshus som låg en mil bort 😅

Nu är vi här, har fått i oss mat och snart blir det sömn. Förhoppningsvis vaknar alla med ny energi igen.

Dagen i morgon blir också omplanerad. Då vi inte kom alls så långt som vi behövde idag så är det nu en omöjlighet att lyckad cykla till morgondagens mål, så vi ska försöka hitta några tåg. 😉

Och jag saknar min familj! ♡ tur man många många snap både från maken och syrran ♡

Semester

Klockan ringde 04.30. Dags för "semester" 😂😂

Packade ihop väskorna och drog till kollektivet. Cyklarna fixades och 06.30 startade vår cykling mot Gotland!

Vi har några tuffa dagar framför oss 😂

Nu - pausen slut, dags att cykla vidare! Men missa inte att följa vår resa, här på bloggen och på Facebook (det blir lite livesändningar ibland)

Fredriksdalsteatern

Idag var det äntligen dags för att återvända till min älskade Fredriksdalsteater ♡

Har varit spänd då året pjäs är "hotelliggaren" vilket är en så rolig pjäs så jag var så nyfiken på vad just de valt att göra av den!
Och idag var det dags, ikväll spelades deras sista föreställning och som traditionen säger så satt vi såklart längst fram och tittade på deras lite annerlunda föreställning ♡ (sista föreställningen är ju alltid lite busig)

Och teatern var så otroligt bra. Scennärvaron var till 100% på topp, timingen satt och humorn drevs framåt helt i rätt linje. Det var sådan energi så scenen ikväll! ♡

Och de skämtades en hel del kan en ju säga, och som publik fick vi ta del av det och vi hade alla så otroligt roligt ♡

I år blev det även lille Zacharias första besök på teatern! Han var så duktig på att sitta still och han hade så roligt under kvällen ♡

Tack alla för en underbar kväll. Tack familjen, tack fredriksdalsteatern! ♡♡♡

Tjejkväll

Felicia skulle se filmen jag satt ihop från hennes möhippa jag och Malin höll i för ett tag sedan.

Och vi hade inte träffats på "länge" så vi bestämde att det fick bli en vinkväll. Passade bra igår då barnen var hos Mats så jag, Bodil & Felicia kunde sitta i lung och ro  ♡

Det blev mat, filmvisning, en massa vin, en massa snack och mycket sång. Och vi höll på till någon gång efter 02 😂

Tack för en underbar kväll tjejer. Var behövligt ♡ Älskar er ♡

Friday

Its friday! Har provpackat och även cyklat min cykel hem till mamma (tog bara 21 minuter -woopwoop-)

Sedan lite kontorsjobb med bildredigering och bokföring på schemat.
Blir lite mer datorjobb i kväll och i morgon -massor att göra indeed-
Men det får också bli lite slappemys med, kan inte bara jobba 😉
Hoppas alla får en härlig helg ♡

High Chaparral ♡

Nu äntligen kan jag lägga upp bilder så nu kan jag visa er lite mer från vår miniresa ♡

Förra gången vi var här (flera år sedan) så sa vi att nästa gång skulle vi minsann också ta tidsenligt foto i studion!

Sagt och gjort!

Tycker faktiskt bilden blev väldigt fin ♡

Överrallt finns det shower hela dagen och överraskande nog gillade jag zorros show. Duktigt spelat (och fäktat)

Stuntshowen i wildwest var lika bra som alla de åren jag varit där. I år tycker jag nog att den tillochmed hade lite mer humor i sig än tidigare. Men de är så jädra duktiga stuntpersoner och de bjuder på en kanonshow ♡

Givetvis blev det en tur med tåget med. Blev återigen överfallna av rånare (otroligt, haha) men som rånarna sa, vi två kunde vara lugna för vi hade inget av värde 😂

Och vädret var överlag rätt så bra. Det kom några rejäla regnskurar emellanåt och då fick man söka skydd men mellan skurarna kom solen fram. Och det var rätt så varmt hela dagen så vi klagade inte så mycket på det ♡

När parken stängde så slappade vi lite på rummet (sååå trött) och vid nio gick vi ut och åt god mat i ren Wilda Western-känsla ♡

Vaknade upp utvilade och gick sedan och åt av en stooor god frukostbuffe och tittade på när de ställde iordning för att öppna parken.

Vi myste, gottade oss, åt oss proppmätta, slappade på rummet fram tills utcheckning och tittade runt lite i butikerna innan vi startade resan hemåt igen.

Det var en så mysigt miniresa bara jag och maken ♡ behövligt och viktigt för oss då vi inte har en direkt semester ihop denna sommaren.. Så det var roligt att vi fick åkt iväg och bara få vara med varandra, slappa, ha roligt ihop, få skratta ihop, och bara vara ♡

Och såklart skapades stora planer inför nästa år 😉 Då ska ni få se på wilda western! ♡

Saknad

Idag har jag saknat dig mycket. Du har funnit i mina tankar och jag fylls med saknad. Tiden har gått så fort farfar.
Det händer så otroligt mycket just nu i våra liv som jag önskar jag kunde få berätta för dig. För du ville alltid veta, du ville alltid lyssna.
Hade du funnit kvar här just nu, så hade jag berättat för dig att min syster och hennes barn bor här. Du hade funnit glädje i det. För du hade förstått vad jag menade. Du hade känt av det vi pratat så mycket om. Och du hade skänkt oss alla av din värme.
Och jag hade berättat att Robin fått fast tjänst, oj vad stolt du hade varit. Du hade varit så glad för hans skull.
Du hade skrattat gott åt hans kommentarer från jobbet, och du hade delat hans lycka och glädje.
Mest hade jag också pratat om våran cykelsemester som närmar sig med stormsteg. Du hade tyckt vi alla var galna. Du hade tyckt jag var tokig. Och du hade älskat det. Du hade med ett skratt hänvisat till min envishet och min lust att testa saker, prova saker och våga vara äventyrlig. Envisheten du såg hos mig såg du hos dig själv. Och du älskade att jag var galen, att jag satsade stort. Och du hade skrattat hårt åt Robins ovilja att följa med, det hade roat dig så mycket. Det hade kunnat roa oss lite tillsammans <3
Jag vet att du hade följt vår resa hela vägen, du hade läst allt vi skrev, tittat på alla bilder jag kommer lägga upp, du hade sett varje filmklipp som kommer streamas. Du hade varit så delaktig som bara du kunde. Du hade en fantastisk förmåga att få mig att känna att du fanns precis intill, fast att du alltid var många timmar bort...
Jag hade också pratat med dig om mitt jobb, berättat allt nytt som händer, du hade varit stolt över mig farfar. Fast du var du konstigt nog alltid ändå..

Men mest hade jag sagt hur otroligt mycket jag saknar dig. Hur otroligt tomt det blev när du försvann. Jag hade viljat berätta för dig att jag älskar dig så mycket att det gör ont nu när du inte längre finns.
Jag hoppas att du visste det, att du visste att jag älskar dig. Jag hoppas att  du fortfarande finns där ute, att du finns hos mig även om jag inte längre kan se eller höra dig. Du ska veta att det händer alltid något nytt som jag vill dela med dig. Du finns alltid i mina tankar. Du är alltid saknad.

[detta inlägg var till farfar, ni andra är inte glömda, jag lovar att lägga upp bilder från min och robins miniresa, men bloggappen har inte fungerat så jag har inte kunnat lägga upp bilderna. Men det kommer. Men under tiden så kände jag att jag behövde få skriva till farfar...]

High Chaparral ♡

Klockan 07.00 ringde klockan och vi passade på att kolla väderrapporten. Det skulle vara hyffsat väder ändå så vi valde att åka på vår lilla getaway ♡ Men då vädret var lite ostabilt uppgraderade vi våra sovplaner, vi hade tänkt sova i tält men det skulle kunna bli riktigt kallt (och blött) så vi kollade och fann ledigt rum på motellet brevid ingången så vi bokade och betalade det, gick upp och klädde på oss och packade ihop lite snabbt. Sen åkte vi  :-)

Och dagen har varit så rolig. Några regnskurar men solsken mellan skurarna så vi är nöjda :-)

Mer bilder och så får ni i morgon. Nu ska vi snart äta middag 🤠🤠

Vart kan vi vara påväg?

Nämen - roadtrip?

När saker inte går som planerat...

Idag blev jag övergiven på ett cafe i stan. Men valde att vända på situationen och inte låta det påverka mig. Hade ett presentkort på HM så gick in där och hittade en jättefin kort klänning med blommor på ♡

Försöker ju planera vad jag ska ha med på cykelsemestern (shit vad det närmar sig...) och är det varmt väder kommer det bli att man använder cykelbyxor. Men det är ju i sig inte så snyggt så längre linnen/korta klänningar får vara klädesplagget till dom. Ska bara försöka bestämma vad jag ska ha med som jacka/tjockare tröja... min nyköpta jacka kommer ta förstor plats. Men min gamla sommarjacka kanske inte värmer tillräckligt om det är kallt. Regnjackan ska förvisso med, kanske nöjer jag mig med den och tar sedan med en "tunnare" tjocktröja... Kan säga att det är en utmaning att packa så det får plats i en cykelväska!

Så här kommer min cykel se ut. Cykelväska fram som kommer innehålla min kamera. Liten väska på stången vid styret kommer innehålla min mobil och småsaker. Sedan väskan bak på pakethållaren ska då innehålla mina kläder och dylikt. (Förutom regnkläder och påslakan som alla kommer ha på cykelkärran). Och så flaskhållaren vid styret såklart!

Ska försöka provpacka när jag har lite mer humm om vad jag ska ta med och sedan provcykla med all packning på så jag vet lite hur det känns.
Känns helt galet att det snart är dags!!

Mitt i veckan

Det blev en tur till hembygdsparken och titta på djuren och äta glass 😋

Söndagens loppistur

Det började åska och det började regna. Vi var tacksamma att vi slagit upp vårt tält ♡

Åskan kom nära, det smällde i åskledaren så det skakade där vi stod.
Och det regnade, och regnade. Gården blev en stor vattenpöl och vattnet bokstavligt talat forsade förbi en där man stod...