shopping och julpyssel!

Jobbet gick bra, fick handlat mer grejer till lucia, nu börjar vi närma oss en färdig utstyrsel! Och sen var det en massa julpyssel med barnen. Jag målade kottar som blev minijulgranar med barnen, och lärde dem fläta pappershjärtan som man hänger i granen, och gjorde ljuslyktor och sådant smått och gott. Barnen tycker verkligen om att pyssla (dock vill dem gärna leka av sig första timmen)
Jag var väl den som mådde bäst idag av mina kolleger, haha ;)

Men hade en riktigt rolig kväll igår. Fantastisk middag och underbar ståuppshow och härliga människor. Efter en halv flaksa vin och ca fyra starköl senare så var jag hemma igen runt 01.00. Tur för mig så hade iallfall inte jag öppningen idag så jag kunde sova till strax i nio, så jag mådde finfint när jag vaknade ;)
Tack för en fantastisk kväll!


Och nu är jag lite små ruggig. Fungerade först på om jag skulle hoppa i min one piece men så ska pia ha sitt symöte här och då tror jag att jag väntar lite med att hoppa iden, kanske senaste. Om iget annat så kommer jag hoppa i den imorgon efter jobb för då kommer jag ta en lång duch! Torsdag är min städdag på jobbet så det är shönt med en duch när man kommer hem sen vid 16.00


Och jag längtar så tills helgen ska börja! På fredag ska jag (och någon) gå på teater och se Resan till Melonien, sen på lördag är det GONTARUNDAN :) Sen på söndag är det äntligen julmarknad och julskyltning i stan, och sen ska jag och moster pia ha julpyssel dag här hemma :) (och så ska jag vara chafför till b-g också för han ska på julbord..) Sen på måndag ska jag iväg för den sista julshoppingen  med moster Mija och Pia, då ska jag ätnligen få se det nya väla! Och sen på tisdag så är det ju lucia och då kommer det nog bli en väldigt roliga dag på jobbet med ;) Så det är mycket roligt som jag just nu bara går och väntar på!


[förresten är det något knas med blogg.se nu, hoppas det bara är tillfälligt]