Sista natten i kollektivet!

Nu har allt packats (utom sådant som inte kan göras förrens imorgon dådå) och så har jag bakat en kaka till imorgon med. Och vi fick åkt iväg till ikea och köpt det där vi inte fixade förra gången som tex gardinstång till garderoben och mindre rullgardiner!

Så nu är vi så gott som redo för att flytta!


Imorgon vid lunch ska alla grejer vara nerburna från vinden, för då kommer b-g med lastbilen så vi kan flytta att på en och samma gång!

Och det är lite svårt att ta in att vi faktist ska flytta imorgon!
Har haft en superbra tid här i kollektivet, har känts så shönt att få bo riktigt nära mamma igen efter flera år på viff i norrköping och karlstad! Och tackvare att vi har fått bo här så kunde vi få vårat drömbröllop, annars hade vi verkligen inte haft råd! Så det är vi evigt tacksamma för. Och tackvare att vi har fått bo här har vi kunnat ta det lungt med boendeletandet tills vi verkligen hittade det hemmet som kändes rätt, och det är otroligt skönt!
Men nu ska det bli så skönt att få bilda ett nytt eget med min min make. Få bygga upp ett eget liv, leva som man och fru, kunna planera för både vovve och trädgård! Helt underbart ska det bli.
Men jag kommer sakna alla sena kvällar då jag och mamma bara suttit och pratat tills långt efter midnatt ibland! Och jag kommer sakna dem här spontana spelstunderna som kunde infalla lite då och då! Finns en massa sånna små saker som jag kommer sakna otroligt mycket!
Men jag vet att alla finns bara ett stenkast bort. Och även om det inte blir detsamma, så kan det ändå bli lika bra! Det hoppas jag <3

Längtar iallafall tills man kan börja skruva ihop möbler, fundera på var tallrikar ska stå, vad man ska sätta upp på den stora väggen, var lampan ska vara för att ge bäst ljus os.v Och jag längtar till gose morgnarna med min make där vi bara ligger och tittar på tv i flera timmar i sängen, äter frukost i sängen och tittar på någon slumpmässig film som visas på tvn! :)


Men vi säger TACK till hela kollektivet. Tack till mamma(världens underbaraste mamma!) som gett oss husrum, gett oss en låg hyra!, funnits där och stöttat genom allt! Hoppas att kollektivet överlever att vi två lämnar huset, Vad ska ni göra med all extra plats? ;)


Nu borde man få och lägga sig, så man är pigg i morgonbitti!
Har man inget att göra imorgon kan man alltid dyka upp i vårt nya lilla hus vid lunch (smsa om ni vill ha en tid) och hjälpa till att bära in möbler och lådor ;) Som tack får ni kaffe och kaka!
God natt Alla!
#1 - - Agneta:

Jag önskar er en bra flyttdag!

Det är slit och släp ja visst men det är första dagen i ert nya liv i ett eget hem som man och hustru det är NU det börjar!

Jag önskar er ALL världens lycka i ert nya hem och liv.

Stor kram!

Ps.Sandra din mamma är bara ett stenkast bort och Robins mamma har er varje dag i sina tankar även om ni får kasta stenen väldans långt ;-) love Ds.