Receptet till nutellamuffins!

vaknade imorse och hade fortfarande ont i magen så det blev en till sjukdag. Bättre att stanna hemma och riktigt kurera och vila upp mig så jag blir av med denna magkatarren!
Får se om jag orkar prova på att åka iväg och handla sen i eftermiddag som det var planerat eller om jag väntar tills imorgon. Och ikea-besöket som var inplanerat imorgon hänger väl lite löst, får se hur det känns både i eftermiddag och imorgon. Men jag ska iallfall vara frisk till på söndag, för då ska jag och bodil och matte gå på tropicariet med mamma :) Ska bli så roligt, guidad tur och få klappa krokodiler och klappa ormar och spindlar(NOT) och sen blir vi bjudna på fika efteråt. Ser så mycket fram emot det!

Men nu när jag är hemma, klädd i min one piece så ska jag iallfall se till att betala räkningarna, våra löner kom ju in idag så det måste göras. Igår fick Robin sin första lönespecifikation, alltid roligt :)
Men våra csn-avbetalnigar kom också, inte lika roligt :S Min skuld är på 154 000:-, inte så farligt kanske men det är ändå sjukt att man ska få en så stor skuld bara för att man vill studera! Robin har väl ca 200 000:- efterssom han har ett år mer än mig. Men avbetalningen är på 6000:- om året (vilket gör att jag blir klar med avbetalningen om 24(!) år, känns.. bra?) Men man får betala in mer när man har möjlighet, så det kanske sjuker lite fortfare :)

Sitter och försöker kolla lite på elbolag till våran lägenhet, och kollar lite på vattenkostnader för båsta kommun, kan säga att kWh och m3/år inte är något som jag direkt känner mig hemma i :S Och idag ska även jag och robin välja ett bredband så vi får internet i vårt lilla ''hus'' när vi flyttar. Just nu står det väl mest mellan Telia och Bredbandsbolaget. Har ni några andra förslag?


Och vi ska köpa hem en sån här liten sötnos med till vårt lilla boende! Det är en duschtimer som räknar ut hur mycket vatten man gör av med per dusch och som även säger till när man gjort av med den mängden vatten man satt som gräns för en dusch! Måste ha sånna här små medel för att göra livet med kallhyra lite lättare ;)


Och jag fick som sagt önskan på att lägga ut receptet för mina nutellamuffins :

Blanda ihop en vanilj muffinssmet, jag brukar ungefär göra det av:
140 g Margarin
2 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
2 dl Mjöl

Obs. se till att alla ingridienser är rumstempererade till detta receptet!

Vispa smöret och sockret med en elvisp tills det blir poröst.
Sen tillsätter du ett ägg i taget. (vispa inte mer än nödvändigt)
Sen tar du en annan skål där du blandar ihop vaniljsockret,bakpulvret och mjölet. Om du är som jag så kanske du också vill blanda ner några matskedar florsocker för att inte få smaken av bakpulver på muffinsen!
Blanda sedan ner mjölblandningen med smeten och vispa den till en jämn och fin smet.

Sätt ner muffinsformar i en muffinsplåt, och fyll sedan formarna 3/4-delar. Där efter tar du ungefär en matsked nutella på varje muffinssmet i formarna. Ta sedan en tandpetare eller något liknande (måste vara väldigt smalt) och rör runt tills muffinssmeten börjar komma upp på ytan.

(om du inte använder rumstemerarade ingredienser utan bara har nutellan rumsvarm så kommer du får lite problem här då smeten är kall men nutellan varm, smeten kommer kyla ner nutellan och göra det svårt att röra ut nutellan)

Ställ sedan in muffinsen i mitten av ugnen i ca 20minuter på 175C.
(prova genom att sticka in en baksticka i smeten (inte nutellan) och se, fastnar inte smeten på stickan så är muffinsen klara)

Smaklig måltid :)


Nu ska jag betala räkningar!
#1 - - mija:

Du vet väl att man bara betalar en fast avgift i Båstad kommun oavsett hur mycket vatten du gör av med?