Klippningstid


Trött på mitt hår i morse så jag slängde in det i en utbackad fläta på snedden och satte sedan ihop det i en knut.
Måste klippa mig snart!

Har redigeringstid nu på förmiddagen. Är roligt att sitta och klippa ihop filmerna vi gjort med barnen. Men fruktansvärt frustrerande när programmet laggar!!

Idag är maken hemma och är lite sjuker. Tycker synd om honom men hoppas innerliggt att han är bättre till imorgon och framförallt till fredag. Men jag tror han kommer må bättre redan i eftermiddag. Vila och dryck gör susens!
Nej nu får jag fortsätta med filmerna, den 29 maj har vi filmvisning på fritids då alla förälldrar kommer och tittar och då vore det ju toppen om alla filmer faktist var färdigklippta! ;)
Förresten, har ni några tips på musik till stumfilmer? Har fyra kortfilmer som ska redigeras till stumfilmer med gråskala och gammaltfilter, men måste ha någon lämplig musik som man brukade ha i stumfilmer. Någon som har några tips??
#1 - - Bodil:

Om du googlar musik till stumfilm så kommer det tips. I stumfilmer använde man ju oftast orkester. Men kolla på google.