Körskortsdag!



Idag fick willy bli riktigt fin med scarfs och allt. För idag ''Är det ingen vanlig dag, för det är Sandras körkorsdag, hurra hurra hurra!''
Den 9/9 för fyra år sedan tog jag mitt körkort! Har blivit lite till en tradition att jag bakar en tårta då och ger till mamma, Det är som en liten påminnelse över min tacksamhet till henne. Utan henne hade jag inte haft något körkort idag! Hon och b-g betalade mitt körkort, trots sin dåliga ekonomi! Och de övningskörde med mig överallt, och mamma stöttade mig igenom prövningar, kuggande och uppkörning som lyckades! Hon körde själv 50 mil upp till karlstad och hämtade mig och lät mig övningsköra hela vägen hem (allt för att jag skulle kunna köra upp en andra gång -och lyckades-) Och stred med min körlärare och körskola. Jag har en fantastisk mamma!!!
Än idag så blir jag så varm i kroppen när jag tänker på den glädjen vi delade när jag klarade uppkörningen!!! :)
 
Och tillråga på allt, så fick jag mammas bil i present när jag lyckats ta mitt körkort! Gud vad jag älskar dig mamma! <3
 
Så året tårta blev en ambrosiatårta:
Åkte bort med tårtan (och willy) och så blev det fika (idag igen) med både mamma,pia och matte. Och lite hem till gården så klart :)
 
Och jag satte mig nyss och skulle börja måla den där fåglen då jag insåg att jag fattas färg.. Så det får vänta lite till. Nu tänker jag i stället tappa upp ett varmt bad och hälla i lite myrtel och sedan ligga och slappna av med en bra tidning ;)