2 sidor av varje mynt

Söndag som just nu känns.. tråkig? Ja det är nog rätt passande. En del av mig känner sig uttråkad över att vara ensam, en som känner solens strålar värma genom fönsterrutan men frustrationen över att vinden är så stark så man kan inte ens vara ute. Rastlös. Vill göra något. Vill avhandla lite av "sådant som ingår i ett hushåll", vara duktig. Göra något roligt. Umgås. 

En annan del av mig vill inte göra något. Det är den delen av mig som visa mig att sömnproblemen börjar ta ut sin rätt. Har haft dålig sömn i flera dagar och att gå och lägga sig blir bara ett hemskt moment. Så den sidan är trött. Vill krypa ner under täcket med en film och en massa nyttigheter och få somna. 

Ska se om jag kan göra det bästa av situationen. Kanske kan jag asa mig till att göra lite hushållsarbeten så som att hand om disken och lagat mat. 

För jag mår bra av att få hålla rent och snyggt. 
Sen kanske göra min andra sida tillmötes med en film, lite snacks och sedan försöka öka oddsen för att få en god natts sömn.
Och försöka acceptera att dagen får gå förbi. Det är väl inte slöseri att göra ingenting ibland? Eller? 
Sömn och mer solsken gör att man kommer på rätt bana igen. You will see..